Hasta luego Karlberg & Ekegren

Då har våra gäster återvänt till kalla Sverige. Det har varit riktigt trevligt att ha Olle och Jossi här på besök. Har försökt visa dem hur vardagen som föräldraledig ser ut...

Torsdag förmiddag öste regnet ner men strax innan de kom fram sken solen och värmen började återkomma för att sedan tillta under vistelsen. Idag har det varit 20° och strålande solsken.

Fikapaus vid L'Ocavie
Här är Olof på en led vid klippan L'Ocaive som han sedan bittert skulle ångra. Vid ankaret hade en svärm av bin (eller getingar) slagit läger och en envis Olle skulle upp till ankaret och visa vem som bestämde. Jag skrattade så mina magmuskler krampade när han började fäkta med armarna och skrika -ner, ner! stanna, stanna...! Väl på marken fick jag plocka bort gaddar ur Olles kinder.

Bilden ovan är vid ett tillfälle då svullnaden är relativt begränsad, imorse så var nog synfältet inte mer än ett par millimeter på vänsterögat. Det har lett till många skratt men jag hoppas givetvis att det ordnar upp sig, alltid händer det något...

Ella saknar sin gunghäst men det finns lite kuliga grejer på lekplatserna, här i Denia innan en mycket god middag.
Olle och Jossi på solskensklättring
Ella har intresserat sig mer för klättring de senaste dagarna och räds inte graderingar.

På väg hem från Peña Roja börjar marken plötsligt vibrera och en hop med kossor och kalvar kommer springande. Först blev vi oroliga att de skulle ramma oss men sedan fick vi se en liten vovve som snyggt styrde dem hemåt från någon betesmark. 

Min klättring har under de senaste dagarna framförallt inneburit att jag satt ihop Blob on the Wall som var en fin överhängande 7b vid L'Ocavie, övat in moven på Pan y circo 7c vid Peña Roja och Poca Lizard 7b vid Los Pinos. Får se om det hinns med att senda någon av dem innan vi åker vidare på torsdag. Händernas ovansida är inte vackra, har med min kräm och fil främst fokuserat på insida och fingertoppar som är i topptrim. 
(Höger lillfinger finns kvar även om det inte syns på bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar